Co je to naším posláním?
Program Odborné sociální poradenství DROM (dále OSP DROM) poskytuje pomoc osobám žijícím v brněnských sociálně vyloučených lokalitách a dalším osobám sociálně vyloučeným nebo ohroženým sociálním vyloučením žijícím ve městě Brně s řešením problémů s dluhy a předlužením a zároveň zvyšuje jejich finanční, dluhovou a související právní gramotnost jako prevenci dalšího zadlužování.
Pro koho tu jsme?
Cílovou skupinou programu OSP DROM jsou osoby (starší 15ti let) žijící v brněnských sociálně vyloučených lokalitách, nacházejících se zejména na území MČ Brno- -střed a Brno – sever, a další osoby (starší 15ti let) sociálně vyloučené nebo ohrožené sociálním vyloučením žijící ve městě Brně, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci spojené s neúnosným zadlužením či které jsou neúnosným zadlužením ohroženy.
Čeho chceme dosáhnout?
- včas rozpoznali svou problematickou situaci
- byli schopni ji samostatně řešit a předešli jejímu opakování
Jaké jsou naše dlouhodobé cíle?
- zvyšování finanční, dluhové a související právní gramotnosti
- pravidelné splácení dluhů u klientů služby
- vyplacení dluhů u klientů služby
Jakými zásadami se při naší práci řídíme?
- nezávislost
- nestrannost
- diskrétnost
- odbornost
- bezplatnost
- respektování volby klienta/klientky
- zvyšování kompetencí
- jednání v souladu se zákonem
Odborné sociální poradenství DROM Vám nabízí:
- poradenství
- pomoc s listinami
- jednání v zájmu klienta/klientky
- doprovody
- zaškolování a zaučování
S čím vám pomůžeme:
- řešit dluhy
- najít si zaměstnání
- vyřídit osobní doklady
- udržet si bydlení v případě dluhů na bydlení
- vyřešit sociální dávky na bydlení, děti a živobytí
- vyřídit starobní důchod
- sestavit rodinný rozpočet
V případě potřeby Vám pomůžeme kontaktovat návazné služby a zajistit
pomoc odborníků. Poradíme Vám, kam se obrátit, když potřebujete:
- řešit závislosti (Kontaktní centrum DROM)
- zajistit zdravotní péči (Zdravotně sociální pomoc, DROM, romské středisko)
- řešit domácí násilí (SPONDEA, Persefona, Bílý kruh bezpečí, Magdalenium)
- podporu při péči, vzdělávání a výchově dítěte (Sociálně aktivizační služba
Ratolest, IQ Roma servis) - vyřídit sociální dávky a příspěvky pro osoby se zdravotním postižením
(Zdravotně sociální pomoc, DROM, romské středisko) - řešit dluhy formou insolvenčích návrhů (poradna Dialog, Celsus)
- stanovit výživné (Sociálně aktivizační služba Ratolest, IQ Roma servis)
- výměnu injekčních stříkaček (Kontaktní centrum DROM)
- oblečení (charitní šatník Baltazar)
- nábytek (nábytková banka SAKO) Poradíme Vám, kam se obrátit, pokud
jste se stali obětí trestného činu – Asistence obětem a pachatelům trestné
činnosti, DROM, romské středisko. - Potravinová pomoc (Terénní sociální práce Brno, Diecézní charita Brno)
- Najít si bydlení (Terénní sociální práce Brno)
- Požádat si o obecní sociální byty (Kontaktní místo pro bydlení Brno)
Připomínky, nebo stížnosti na kvalitu poskytované služby:
- písemně poštou na adresu organizace
- písemně do schránky důvěry v čekárně poradny OSP DROM (schránku vybírá nejméně 1x týdně vedoucí služby) nebo do poštovní schránky organizace
- telefonicky vedoucímu služby (Mgr. Radek Kratochvíl, tel.: 777 477 822) nebo řediteli organizace (Ing. Jiří Frolec, tel.: 605 535 356)
- e-mailem na adresu vedoucího služby (radek.kratochvil@drom.cz) nebo ředitele organizace (jiri.frolec@drom.cz)
- osobně vedoucímu služby nebo řediteli organizace
Kontakty na pracovníky
Vedoucí služby Odborné sociální poradenství DROM (dluhové poradenství)
Mgr. Radek Kratochvíl
Návštěvní hodiny:
Navštívit nás nebo domluvit si schůzku můžete kterýkoliv pracovní den v naší kanceláři na adrese Malinovského nám. 4 ve 4. patře v těchto hodinách:
Pondělí | 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Úterý | 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Středa | 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Pátek | Administrativní den |
Povinně zveřejňované informace
Program Odborné sociální poradenství DROM poskytuje pomoc osobám, žijícím v brněnských sociálně vyloučených lokalitách a dalším osobám sociálně vyloučeným nebo ohroženým sociálním vyloučením žijícím ve městě Brně s řešením problémů s dluhy a předlužením a zároveň zvyšuje jejich finanční, dluhovou a související právní gramotnost jako prevenci proti
dalšímu zadlužování.
Hlavním cílem služby je zvyšovat znalosti a dovednosti u lidí, kteří využívají naše služby tak, aby:
- včas rozpoznali svou problematickou situaci
- byli schopni ji samostatně řešit a předešli jejímu opakování
Dlouhodobě usilujeme zejména o:
- zvyšování finanční, dluhové a související právní gramotnosti
- pravidelné splácení dluhů u klientů služby
- vyplacení dluhů u klientů služby
Cílovou skupinou programu OSP DROM jsou osoby (starší 15ti let) žijící v brněnských sociálně vyloučených lokalitách, nacházejících se zejména na území MČ Brno-střed a Brno – sever, a další osoby (starší 15ti let) sociálně vyloučené nebo ohrožené sociálním vyloučením žijící ve městě Brně, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci spojené s neúnosným zadlužením či které jsou neúnosným zadlužením ohroženy.
- Poradenství – pracovník klientovi poskytuje potřebné informace přispívající k řešení jeho nepříznivé sociální situace.
- Pomoc s listinami – pracovník klientovi pomáhá vyplňovat potřebné formuláře, sepisuje žádosti či dopisy, vysvětluje klientovi obsah doručených úředních dopisů.
- Jednání v zájmu klienta – v závislosti na schopnostech klienta se pracovník účastní jednání mezi klientem a úřady (příp. dalšími subjekty) nebo toto jednání sám vede nebo pouze klientovi radí, jak má jednání vést.
- Zaškolování a zaučování – pracovník klientovi poskytuje anebo zprostředkovává zaškolovací a zaučovací aktivity, s cílem zvýšit klientovy znalosti a dovednosti (např. sepisování životopisu, vystupování při výběrovém řízení u zaměstnavatele, základy práce s PC atd.)
- Nezávislost – pracovník postupuje nezávisle na svých pocitech, postojích, názorech a nezávisle na postojích jiných subjektů, které by mohly mít zájem na výsledku případu.
- Nestrannost – pracovník přistupuje ke klientům bez jakékoliv předpojatosti (nenechá se ovlivnit 3. stranou – např. úřad, škola).
- Diskrétnost – pracovník je vázán mlčenlivostí o všech osobních skutečnostech, které se během spolupráce s klientem dozví, respektuje soukromí klienta. Výjimku tvoří případy podléhající ohlašovací povinnosti upravené v Trestním zákoně.
- Odbornost – pracovník má pro svou pracovní pozici příslušné vzdělání a dbá na průběžné zvyšování své kvalifikace.
- Bezplatnost – pracovník poskytuje službu bez nároku na odměnu ze strany klienta
- Respektování volby klienta – pracovník respektuje právo klienta vybrat si řešení svého problému
- Zvyšování kompetencí – pracovník vede klienta k tomu, aby se během vzájemné spolupráce naučil dovednosti a získal znalosti k tomu, aby se do stejné situace napříště nedostal anebo aby jí alespoň byl schopen efektivně řešit sám
- Jednání v souladu se zákonem – při poskytování služby postupuje pracovník za všech okolností v souladu s platnými zákony
- Pokud problém, se kterým přicházíte, nesouvisí s nepříznivou sociální situací.
- Pokud řešení Vašeho problému vyžaduje použití takových metod a postupů, které naše služba nenabízí.
- Pokud Váš problém vyžaduje osobní řešení jinde než na území města Brna.
- Pokud dojde k překročení kapacity poskytované služby.
Ve všech těchto případech Vám doporučíme služby jiných organizací nebo institucí, u kterých se můžeme pokusit zprostředkovat Vaše přijetí.
- V případě, kdy jako náš klient dlouhodobě nespolupracujete – pokud přestanete službu využívat a nechodíte na sjednané schůzky.
- V případě Vašeho závažného hrubého chování – slovní, fyzická agrese vůči pracovníkovi nebo jinému klientovi v poradně nebo v terénu.
- Ze závažných organizačních důvodů – výrazné personální omezení služby, ukončení poskytování služby.
V těchto případech s Vámi spolupráci ukončíme a doporučíme Vám služby jiné organizace, která nabízí sociální službu Terénní programy.
- písemně poštou na adresu organizace
- písemně do schránky důvěry v čekárně poradny OSP DROM (schránku vybírá nejméně 1x týdně vedoucí služby) nebo do poštovní schránky organizace
- telefonicky vedoucímu služby (Mgr. Radek Kratochvíl, tel.: 777 477 822) nebo řediteli organizace (Ing. Jiří Frolec, tel.: 605 535 356)
- e-mailem na adresu vedoucího služby (radek.kratochvil@drom.cz) nebo ředitele organizace (jiri.frolec@drom.cz)
- osobně vedoucímu služby nebo řediteli organizace